نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان دارای مزایای زیادی برای مشاغل مختلف و بنگاه های اقتصادی می باشد. امروزه اینترنت به ابزار اصلی تبادل اطلاعات؛ تجارت؛ ارتباطات و بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره تبدیل شده است. فناوری های اینترنت طی یک دهه، در نحوه تعامل شاهد تغییرات اساسی بوده است. خوشبختانه امروزه، با افزایش سطح پیشرفت‌های تکنولوژی در سراسر جهان، دیگر فقط ما انسان‌ها نیستیم که به اینترنت متصل می‌شویم.  بلکه با فناوری جدید، اشیاء نیز به اینترنت متصل شده و با انسان ها؛ سیستم های هوشمند و داده ها در حال تعامل و تبادل می باشند. نخستین اتصال اشیاء به اینترنت از طریق RFID در سال 1999 در MIT توسط سانجی سارما، دیوید بروک و کوین اشتون انجام شد. اولین بار کوین اشتون، عبارت "اینترنت اشیاء" را ابداع نمود.

مزایای اینترنت اشیاء برای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)

مزایای اینترنت اشیاء برای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)

 

انقلاب اینترنت اشیاء در ارتباط با مدیریت ارتباط با مشتریان

اینترنت اشیاء اتصال اشیاء و دستگاه های مختلف به اینترنت است و از این طریق مشکلات روزمره مردم و مشاغل را به روشی مبتکرانه و ساده حل می کند. این تکنولوژی، انقلابی در برقراری ارتباط با مشتریان و زندگی روزمره مردم از طریق اینترنت بر پا کرد. اینترنت ابعادی فراتر از Machine-to-Machine (M2M) دارد. البته مزایایی که در اینترنت اشیاء وجود دارد فقط محدود به فناوری  M2Mنبوده و می‌تواندگستره وسیعی از امور مختلف را شامل شود. دستگاه های IoT داده های مفیدی را با کمک فناوری‌های مختلف جمع آوری کرده و سپس به صورت خود مختار آن داده ها را به سایر دستگاه‌ها و سیستم ها منتقل می کنند. اینترنت اشیاء موجب کشف روش های جدید درآمد کسب و کارها؛ بهبود کیفیت زندگی در برخی جنبه ها و ارائه محصولات و خدمات نوآورانه شده است.

تاثیر اینترنت اشیاء بر مدیریت ارتباط با مشتریان

اینترنت اشیاء سطح بلوغ ارتباط با مشتریان را افزایش داده و تأثیر عمیقی بر روی مدیریت ارتباط با مشتریان خواهد گذاشت؛ به این علت که داده های عظیم اینترنت اشیاء حاوی اطلاعات مربوط به مشتری بوده و ورودی های متنی می توانند توانایی‌های مدیریت ارتباط با مشتریان را به شدت افزایش دهند. بنابراین، آینده مدیریت ارتباط با مشتریان با محاسبات شناختی؛ تجزیه و تحلیل داده های بزرگ و ایجاد دانشی عمیق در سازمان ها تأمین خواهد شد. در سال 2014 ، گارتنر پیش بینی کرد نرم افزار سی آر ام در سال های آینده در قلب ابتکارات دیجیتال قرار خواهد گرفت. اینترنت اشیاء یکی از حوزه های مهم و نوین فناوری است که به طور قطع سرمایه گذاری های زیادی در آن صورت خواهد گرفت؛ زیرا تجارت دیجیتال برای حفظ رقابت سازمان ها و موضوع مدیریت ارتباط با مشتریان بسیار مهم است.

تاثیر اینترنت اشیاء بر مدیریت ارتباط با مشتریان

تاثیر اینترنت اشیاء بر مدیریت ارتباط با مشتریان

 

اینترنت اشیاء چه فرصت هایی برای سی آر ام ایجاد می کند؟

  IoTبا استفاده از دستگا‌ های متصل، که دائماً اطلاعات گوناگون (مانند رفتار مشتری؛ فعالیت ها؛ تنظیمات برگزیده) را با سیستم‌های هوشمند به اشتراک می‌گذارند، فرصتی طلایی در اختیار کسب و کارها قرار داده تا بتوانند بینشی عمیق و داده‌های با کیفیتی به دست آورند. امروزه، CRM در هسته خود شامل مدیریت روابط مشتری با مشتری نیز می باشد. تعامل نزدیک دستگاه‌ها با سیستم‌های هوشمند، دنیای جدیدی را برای ارائه پیشنهادات؛ خدمات؛ پشتیبانی برتر و همزمان و در عین حال نوآوری محصولات و خدمات، باز خواهد کرد. امروزه اینترنت اشیاء یکی از مهمترین روندهای دیجیتالی شدن جوامع بوده و با استفاده از این تکنولوژی، بسیاری از ابتکارات تجاری از جمله مدیریت ارتباط با مشتریان می توانند از آن بهره مند شوند. IoT به عنوان یک کانال تعاملی جدید، وعده ها و شگفتی های زیادی برای حوزه مدیریت ارتباط با مشتریان هر سازمان با خود به همراه خواهد داشت.

خدمات و پشتیبانی اینترنت اشیاء از مدیریت ارتباط با مشتریان

  • بهبود سطح مدیریت ارتباط با مشتریان از طریق تعامل با بانک دانش سازمان؛
  • بهبود کیفیت خدمات با کاهش زمان چرخه های ارتباطی؛
  • گزارش مشکلات در زمان واقعی و مناسب به بخش خدمات به مشتری شرکت؛
  • ارائه برترین خدمات با استفاده از دیدگاهی کلی نسبت به اطلاعات مشتری از جمله: مکان؛ آب و هوا؛ مشخصات؛ تنظیمات برگزیده و غیره؛
  • ارائه دستورالعمل های خودکار و دستورالعمل های ثابت، با استفاده از جدیدترین پایگاه داده مدیریت دانش و سیستم های شناختی؛ به عنوان مثال، IBM Watson
  • پیش بینی مشکلات احتمالی خدمات ارائه شده به مشتریان و ایجاد فرصت های خدماتی برای حل خرابی/ مشکل حتی قبل از وقوع آنها با ارائه جزئیات محصول؛ تاریخ خرابی؛ سایر تماس های خدمات و تجزیه و تحلیل پیشرفته بدون مداخله مشتری.
  • با استفاده از اینترنت اشیاء مشتریان می توانند اطلاعات نامحدودی درباره هر شرکتی که به آن علاقه مند هستند؛ محصولات آن شرکت؛ روش های مختلف ارسال کالا و موارد دیگر را دریافت نمایند. این امر باعث می شود مشتریان به جای همکاری با نماینده فروش شرکت و اتلاف زمان؛ اقلام خود را مستقیما تهیه کنند. فارستر پیش بینی کرد با استاده از اینترنت اشیاء تجارت الکترونیکی B2B از 780 میلیارد دلار (در سال 2015) به 1.13 تریلیون دلار (در سال 2020) رشد یافته است. در حال حاضر فروشندگان برای ماندن در دنیای تجارت، باید تکنیک های فروش را بهبود بخشیده و تغییر دهند. اینجاست که ضرورت استفاده از مدیریت ارتباط با مشتریان در اینترنت اشیاء مشخص خواهد شد.
  • با داده‌های IoT پایگاه داده می تواند فرآیندهای خدمات به مشتری را به صورت خودکار ارائه دهد.
  • امکان نظارت بیمارستانها بر بیماران در ملاقات های از راه دور.
  • تقویت دانش:

IoT می تواند تا حد زیادی در گسترش بانک دانش و ارتقاء کیفیت دانش کمک نموده و از این طریق باعث غنی سازی تجزیه و تحلیل؛ محاسبات شناختی و بهبود نتایج شود.

  • کاهش هزینه های پشتیبانی در مدیریت ارتباط با مشتریان از طریق کاهش تماس های مشتری با شرکت؛ بهبود KPI های پشتیبانی و.
  • امکان انجام سفارش هوشمند
  • نوآوری محصول
  • ارائه کانال‌های جدید:

دستگاه های هوشمند، کانال های جدیدی برای بازاریابی دیجیتال می‌باشند.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان  (CRM)آهارسافت

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان  (CRM)آهارسافت

 

 

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان  (CRM)آهارسافت

نرم افزار CRM شرکت آهارسافت، به مشاغل با هر اندازه ای کمک نموده تا فرآیند فروش خود را سرعت بخشیده؛ کارهای خود را به صورت خودکار انجام داده؛ تصمیمات هوشمندانه‌تری گرفته و در نهایت، به سرعت بتوانند به رشد و پیشرفتی چشمگیر در تجارت خود دست یابند.

مزایای استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان  (CRM)عبارت است از:

ایجاد یک انبار واحد برای داده های مشتری

ارائه دید وسیع‌تر و گسترده‌تر به فرآیندهای فروش؛ بازاریابی و خدمات درخواستی مشتری

کمک به به بهینه‌سازی ارتباطات مشتری

کوتاه کردن چرخه فروش

بهبود بخشیدن به مهارت حفظ مشتری

کمک به شرکت‌ها برای درک و برطرف نمودن نیازهای مشتری

افزایش رضایت مشتری

خودکارسازی امور مربوط به مدیریت ارتباط با مشتریان

افزایش بهره‌وری عملیاتی

آزادسازی زمان کارکنان برای تمرکز بیشتر بر تعامل با مشتری


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها