4 دلیل برای برتری نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان نسبت به ابزارهای سنتی بازاریابی

بازاریابی بخش مهمی از فرآیند رشد مشاغل بوده و ده ها سال است که مشاغل و کسب و کارهای مختلف، به وسیله استراتژی های بازاریابی سنتی و قدیمی، که از طریق کارفرماها و مدیران فروش اجرایی شده است، رونق گرفته اند. با روی کار آمدن عصر دیجیتال و نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان، در حال حاضر، اکثر مشاغل به بینش دیجیتالی قوی و زیرساختی منحصربفرد مجهز شده اند که فرایندهای تجاری را متحول نموده است. نرم افزار CRM یا مدیریت ارتباط با مشتریان، که در ابتدا به عنوان یک فرایند خدمات دهنده به مشتری مورد توجه قرار گرفته بود، اما امروزه به عنوان یک ابزار قدرتمند برای توسعه همه جانبه کسب و کار، محبوبیت بسیاری برای خود دست و پا کرده است. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان موفق به ابداع سرنخ ها و استراتژی های بازاریابی هوشمندانه‌ای شده که منجر به افزایش فروش؛ رشد تجارت و وفاداری به مشتری خواهد  شد. سی آر ام در طی چند سال گذشته با ویژگی هایی مانند دستیابی به داده های هوشمند، تجزیه و تحلیل جهت پیش بینی فرآیندها و پاسخگویی سریع، به یکی از سیستم های اداری مطمئن؛ کاربردی و دقیق تبدیل شده است. بخش های اصلی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان عبارت است از: دفترچه تلفن و اطلاعات مخاطبین.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان آهارسافت

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان آهارسافت

 

چرا شرکت ها باید نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان را به جای ابزارهای سنتی بازاریابی، جایگزین نمایند؟

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان موجب ایجاد  مفهومی تحت عنوان "بازاریابی روابط" شده است؛ بازاریابی روابط با جلب اعتماد مشتریان در فرآیند خرید، منجر به افزایش فروش خواهد شد. به عبارت دیگر، بازاریابی روابط بر جذب مشتری از طریق:

 ارائه خدمات بلندمدت و پرسرعت؛

درک ترجیحات و نیازهای مشتری؛

پیش بینی نیازهای آینده آنها

و ارائه تخفیف های گوناگون و شرایط ویژه و جذاب از طریق برنامه های مختلف تمرکز دارد.

مدیریت ارتباط با مشتریان، ابزارهای مناسبی را برای جمع آوری؛ مدیریت و تحلیل دقیق داده های مهم مشتری یا مصرف کننده ارائه می دهد تا بتواند در ایجاد استراتژی های بازاریابی تاثیرگذار؛ روابط عمومی مناسب و کمپین‌های تبلیغاتی برای تعامل با مشتریان موجود و همچنین، برای جذب مشتریان بالقوه، نقش موثری ایفا کرده باشد. برخی از ویژگی های کلیدی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) که برای موفقیت یک استراتژی بازاریابی مناسب ضروری است، عبارت است از:

1. راه حل های یکپارچه سازی:

استفاده از برنامه های کاربردی متنوع و سازگاری با آخرین تحولات فناوری مدرن، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) را به بخشی از فرآیند یکپارچه سازی برای سازمان ها و مشاغل کوچک و بزرگ تبدیل نموده است.  با گسترش و افزایش بازاریابی مدرن و سیستم عامل های ارتباط با مشتری در

 اکثر تلفن های همراه؛

رسانه های اجتماعی؛

پشتیبانی چت در زمان مناسب؛

ایمیل؛ تلفن و تماس چهره به چهره و.

تقریباً همه وسایل ارتباطی برای برقراری ارتباط مدرن با مشتری و معرفی خدمات و محصولات به او وجود دارد. CRM با عملکردها و راه حل های خلاقانه و متناسبی که ارائه می دهد، کار پرسنل بازاریابی و فروش را برای ورود اطلاعات دقیق و واقعی در این سیستم عامل ها تسهیل می کند. داده ها در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان، برای طراحی و ترسیم استراتژی های یک بازاریابی تاثیر گذار، به آسانی قابل دسترسی است.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان آهارسافت

CRM

2. تجزیه و تحلیل داده های بصری

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریانCRM) از طریق جمع آوری داده های یکپارچه، به یک معدن طلای هوشمند برای کاربران تبدیل شده است. در اکثر مواقع، این اطلاعات یکپارچه به جمع بندی کلی داده ها برپایه جمعیت، موقعیت جغرافیایی؛ الگوهای خرید؛ درآمد و غیره می پردازد تا در نتیجه سازمان ها بتوانند کارکردها و فرآیندهای مختلف را به صورت کارآمدتر و از نظر اقتصادی مناسب تر انجام دهند. علاوه بر این، در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان، از طریق تجزیه و تحلیل و پیش بینی، می توان نتایج یک فرآیند خاص را به طور دقیق ارزیابی کرد؛ این امر موجب ساده تر، سریعتر و هدفمندتر شدن استراتژی کلی بازاریابی خواهد شد.

3. عملیات خودکار

با افزایش استفاده از سیستم عامل های اتصال دهنده کاربر، داده های زیادی می توانند از طریق کانال های متعدد، به طور همزمان وارد سیستم CRM شوند. علاوه بر این، وجود یک زیرساخت عملیاتی مبتنی بر ابر (اینترنت) نیز، امکان دسترسی به این داده ها را در زمان واقعی و مناسب، فراهم می نماید. با ارائه فرآیند خودکار هوشمندسازی، اطلاعات وارد شده در سیستم، در تمام سیستم عامل های مربوطه، تفکیک و به روز خواهند شد. در نتیجه، این امر مانع از کپی شدن اطلاعات و تلاش های افراد دیگر خواهد شد و بنابراین، موجب اطمینان از حفظ تمام اطلاعات در همه زمان ها خواهد شد.

4. قابل اندازه گیری

برخلاف ابزارها و شیوه های بازاریابی سنتی که در اکثر مواقع موجب عدم دستیابی به نتایج کافی می شوند، بازاریابی از طریق نرم افزار CRM نرخ موفقیت سازمان ها از جمله افزایش درصد فروش از طریق جذب مشتریان، منجر به بازخورد مثبت مصرف کننده نسب به یک محصول یا خدمات جدید، خواهد شد. علاوه بر این، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان می تواند در مواقع بحران، با تجزیه و تحلیل دقیق و پشتیبانی داده ها به خوبی، از بروز خطا یا سهل انگاری جلوگیری نماید.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان آهارسافت

نرم افزار سی آر ام

نتیجه گیری

با شروع دوران دیجیتالی که از آن به عصر انقلاب صنعتی نیز یاد می شود، فرایندهای تجاری با سرعت به سمت  اتوماسیون شدن، یکپارچگی و داده محوری پیش خواهند رفت. CRM با کاربردهای متنوع و هوشمندانه خود، به درستی، در حال تبدیل شدن به برترین ابزار برای سازمان های مدرن، جهت تأثیرگذاری مناسب و بهره برداری از پتانسیل رشد آنها می باشد.

معرفی برترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان

گروه مهندسی آهارسافت، یکی از محبوب ترین شرکت های نرم افزاری کشور، با هدف کمک به سازمان ها و کسب و کارهای مختلف برای رسیدن به اهداف خود در زمینه های مختلف اداری پا به عرصه نهاده است. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان آهارسافت، با مدیریت و نظارت بر فرایند فروش؛ عدم فراموشی نسبت به پیگیری ها؛ اطلاع رسانی خودکار به مشتری؛ نظارت کامل و حرفه ای از تمام فعالیت های سازمان؛ ثبت و بایگانی مکانیزه اطلاعات و ایجاد بانک اطلاعاتی مشتریان، ابزاری سودمند برای دستیابی سریع به اطلاعات مختلف؛ بهبود ارتباط با مشتریان و افزایش بهره وری می باشد.


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها